|
B041661B04 |
JOCS, la gamificació com a estratègia d'aprenentatge |
2016-2017 |
Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
6/5/2017 - 6/5/2017 (5 hores) de 10:00h a 14:00h |
|
MUS Museu Episcopal de Vic |
|
Plaça Bisbe Oliva, 3 (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/12/2016 - 06/05/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Com podem aprofitar els beneficis del joc a l’aula?
Una de les tendències actuals en el món educatiu és la gamificació, és a dir, l'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs.
La gamificació utilitzada com a estratègia d'aprenentatge permet l'adquisició tant de coneixements, com d’actituds i competències en un marc lúdic i motivador per aconseguir un aprenentatge significatiu.
Tindrem l'oportunitat d’escoltar bones experiències de gamificació a les aules explicades pels seus autors i descobrir la nova activitat del Museu que utilitza estratègies de joc per conèixer el món medieval.
|
| |
Objectius |
Saber què és la gamificació.
Aprendre a utilitzar el joc com a estretègia d'ensenyament/aprenentatge
|
| |
Continguts |
10.00 Presentació de la Jornada a càrrec de:
Josep Maria Riba, director de MEV i Centre de Recursos Pedagògics d’Osona
10.15 PONÈNCIES
El joc com a recurs didàctic per les Ciències Socials
El joc és una eina de gran potencial didàctic. Mitjançant els seus elements, podem fer de les classes de Ciències Socials i l'aprenentatge de la Història i la Geografia una experiència significativa pels estudiants.
Natxo Maté, professor de Ciències Socials a l'Institut Barres i Ones de Badalona.
L'escape room com a recurs didàctic
Les Escape Rooms són un negoci relativament nou que cada vegada té més seguidors. Si són tan divertides per què no utilitzar-les com a eina didàctica?
Per la seva dinàmica fomenten el desenvolupament de les competències bàsiques dels alumnes a més de ser molt útils a l'hora de treballar en continguts de totes les assignatures, sobretot les matèries humanístiques. El motiu: És extraordinàriament senzill adaptar els continguts a la narrativa de l'activitat, i és que... Qui no entraria en una cripta, que es pensava perduda en el temps, per trobar un tresor desaparegut?
Raúl Garcia, professor de Ciències Socials a l’Institut Europa de l’Hospitalet de Llobregat.
12.00 EXPERIMENTEM
VICUS. Una ciutat en joc!
A partir de dinàmiques de joc coneixerem l'època medieval; Vic s’ha fet gran i el rei Pere III ha iniciat les obres de millora de les defenses de la ciutat. Sa Majestat, però, no content amb aquesta mesura ha demanat a tots els habitants que participin en una nova obra d’especial importància, la construcció d’una nova església. Vosaltres, els vigatans, sigueu nobles, religiosos, burgesos o pagesos, teniu l’obligació d’aconseguir que les obres arribin a bon terme. Cap estament pot quedar descontent i a ningú se li podrà exigir més del que pugui fer o aportar. Un joc de proves, reptes, premis i recompenses on el treball col•laboratiu entre tots serà clau per arribar a un acord. Aquesta és la vostra missió!!
Nova activitat del Mev pensada per a Cicle Superior d’Educació primària i ESO. Dissenyada per Carme Comas, Servei educatiu del MEV i Natxo Maté, professor de Ciències Socials.
|
| |
Avaluació |
Els assistents contestaran un qüestionari de valoració
|
| |
Requisits de certificació |
Assistir a tota la jornada.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
06/05/2017 |
- |
- |
|
| |
|