Més informació [ Detall d'activitat

 
B041661B04   JOCS, la gamificació com a estratègia d'aprenentatge
2016-2017   Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   6/5/2017 - 6/5/2017 (5 hores) de 10:00h a 14:00h
   MUS Museu Episcopal de Vic
   Plaça Bisbe Oliva, 3 (Vic) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Inscripció   15/12/2016 - 06/05/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Com podem aprofitar els beneficis del joc a l’aula?
Una de les tendències actuals en el món educatiu és la gamificació, és a dir, l'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs.
La gamificació utilitzada com a estratègia d'aprenentatge permet l'adquisició tant de coneixements, com d’actituds i competències en un marc lúdic i motivador per aconseguir un aprenentatge significatiu.
Tindrem l'oportunitat d’escoltar bones experiències de gamificació a les aules explicades pels seus autors i descobrir la nova activitat del Museu que utilitza estratègies de joc per conèixer el món medieval.
  
Objectius   Saber què és la gamificació.
Aprendre a utilitzar el joc com a estretègia d'ensenyament/aprenentatge
  
Continguts   10.00 Presentació de la Jornada a càrrec de:
Josep Maria Riba, director de MEV i Centre de Recursos Pedagògics d’Osona

10.15 PONÈNCIES

El joc com a recurs didàctic per les Ciències Socials
El joc és una eina de gran potencial didàctic. Mitjançant els seus elements, podem fer de les classes de Ciències Socials i l'aprenentatge de la Història i la Geografia una experiència significativa pels estudiants.
Natxo Maté, professor de Ciències Socials a l'Institut Barres i Ones de Badalona.

L'escape room com a recurs didàctic
Les Escape Rooms són un negoci relativament nou que cada vegada té més seguidors. Si són tan divertides per què no utilitzar-les com a eina didàctica?
Per la seva dinàmica fomenten el desenvolupament de les competències bàsiques dels alumnes a més de ser molt útils a l'hora de treballar en continguts de totes les assignatures, sobretot les matèries humanístiques. El motiu: És extraordinàriament senzill adaptar els continguts a la narrativa de l'activitat, i és que... Qui no entraria en una cripta, que es pensava perduda en el temps, per trobar un tresor desaparegut?
Raúl Garcia, professor de Ciències Socials a l’Institut Europa de l’Hospitalet de Llobregat.

12.00 EXPERIMENTEM

VICUS. Una ciutat en joc!
A partir de dinàmiques de joc coneixerem l'època medieval; Vic s’ha fet gran i el rei Pere III ha iniciat les obres de millora de les defenses de la ciutat. Sa Majestat, però, no content amb aquesta mesura ha demanat a tots els habitants que participin en una nova obra d’especial importància, la construcció d’una nova església. Vosaltres, els vigatans, sigueu nobles, religiosos, burgesos o pagesos, teniu l’obligació d’aconseguir que les obres arribin a bon terme. Cap estament pot quedar descontent i a ningú se li podrà exigir més del que pugui fer o aportar. Un joc de proves, reptes, premis i recompenses on el treball col•laboratiu entre tots serà clau per arribar a un acord. Aquesta és la vostra missió!!
Nova activitat del Mev pensada per a Cicle Superior d’Educació primària i ESO. Dissenyada per Carme Comas, Servei educatiu del MEV i Natxo Maté, professor de Ciències Socials.
  
Avaluació   Els assistents contestaran un qüestionari de valoració
  
Requisits de  certificació   Assistir a tota la jornada.
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dissabte   06/05/2017   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent